Va povesteam acum ceva vreme despre inceputul unei frumoase prietenii intre noi si brandul Gusto Pufuleti. Ei bine, a sosit si momentul marii campanii, dupa ce incepusem cu o bucatzica pilot in septembrie anul trecut (suspendata din cauza depasirii capacitatii de productie).
Pe scurt, pornisem de la un adevar despre produs, reteta insemnand malai, sare si aer... proaspat. Adica nimic care sa te ingrijoreze (cum se intampla cu reteta altor snacksuri de obicei). Drept urmare, directia creativa pe care am luato a fost: "optimism idestructibil".
Alaturat va prezint al doilea spot din serie - "dogface" (primul a fost "headless", il gasiti in postarile mai vechi). Totul a fost incununat de o mare campanie de platforma PR (thanks to The Practice - respect), pe care va invit sa o descoperiti pe indelete la www.ligaoptimistilor.ro
O sa ziceti ca avem ceva cu capu'... Pai nu el e vinovat de pesimism in general?
Pentru dezvoltarea completa a campaniei au colaborat 4 agentii, in urmatoarea configuratie (in ordinea numerelor de pe tricou):
Echipa Publicis România: Mihai Ion – Copywriter, Bogdan Nestor, Cătălin Rulea – Art Directori, Oana Radu – Account Director, Camelia Efrimov – A/V Producer, Răzvan Căpănescu – Creative Director. Campania TV s-a bucurat de aportul studioului Animotion Production şi al casei de producţie Trilogy Film. Regizorul spoturilor a fost Tobias Noelle (premiat in festivaluri de film scurt), iar D.O.P. a fost ales Oleg Mutu, cel care a lucrat la "4 luni, 3 săptămăni şi 2 zile", premiat cu singurul Palme d'Or câştigat de România până acum.
Echipa Optimedia, agenţia de media - parte a grupului Publicis România, este formată din: Ioana Cornoiu - Media Planner şi Victor Popa - Senior Media Planner.
Echipa THE PRACTICE este formată din Oana Bulexa, Consumer Practice Director, Floriana Cristea, PR executive, Andrei Bălan, Strategic Planning Director şi Gabriela Lungu, Managing Partner. Pentru realizarea misterioaselor feţe zâmbitoare aparute in lanul de porumb de langa Baicoi şi a filmării lor, agenţia a lucrat cu casa de producţie Multimedia Est.
Echipa iLeo este formată din Anca Preduş, Brand Communication Manager, Cosmin Năstasa, Media Director, Bogdan Zavera, Art Director, Andreea Mitea, Copywriter, Dominic Timotin, Chief Programmer, Mugur Pătraşcu, Managing Partner.
In incheiere as vrea sa postez cateva date despre companie si declaratia domnului Apostolescu, pentru ca ni se pare cu adevarat un Client extraordinar.
“Această campanie ni se potriveşte ca o mănuşă, pentru că reprezintă exact felul nostru de a fi – mereu optimişti şi înzestraţi cu simţul umorului. Optimismul acesta ne-a adus pe noi, o companie românească din Băicoi, acolo unde suntem azi – la poziţia de lider de piaţă. Agenţiile noastre au surprins perfect filozofia companiei şi au transformat-o într-o caracteristică a brandului Gusto. Suntem foarte încrezători în rolul nostru de brand militant şi nu ne vom lăsa bătuţi până nu vom reuşi să punem un zâmbet pe faţa românilor, consumatorii noştri care ne cunosc şi ne apreciază de ani de zile”, a declarat Eliodor Apostolescu, CEO - companie Phoenix, producătorul Gusto.
Gusto este liderul pieţei de pufuleţi din România potrivit volumului de vânzări. Compania Phoenix, producătorul Gusto, şi-a început activitatea în urmă cu 17 ani, cu o mică linie de producţie amplasată în casa unuia dintre asociaţi. În prezent, fabrica modernă deţinută la Băicoi are o capacitate de producţie de peste 1 milion de pungi pe zi, una dintre cele mai mari la nivel european. Compania exportă pufuleţi în 8 ţări, iar cifra de afaceri înregistrată în anul 2008 se apropie de 15 milioane de euro. Aparatura inovativă şi reţeta unică de pufuleţi folosită de companie au stabilit standardul calităţii în domeniu şi au asigurat succesul produsului.
4 comentarii:
1. Inca o data felicitari pentru gandul si lucratura campaniei :) -- de data asta i-a iesit si lui Mutu; stii, "4, 3, 2" a fost realizat groaznic, putem povesti al'data, premiul stim cu totii ca a fost pentru idee. Alt esec marca Mutu e clipu' "Blow Up My Tears" al formatiei Byron -- jale mare. Trecand peste asta, ne bucuram inca o data ca pentru Gusto i-a iesit. E chiar in regula.
Proud of you again.
2. Intreb si io ca tot omu' prost: cum imi demonstrezi eficienta campaniei? (Mai exact intreb: poti sa-mi demonstrezi ca o eventuala crestere in vanzari se datoreaza campaniei, si nu bunei distributii a produsului in sine? Sigur, sunt ambele la mijloc, deci ma intereseaza aportul fiecarei parti, procentual.)
3. ILeo, ca de obicei, a 4-a roata la tricicleta: au tras un blog pe platforma wordpress, la care i-au schimbat headeru', backgroundu' si penajul viu colorat al fonturilor. Multumim, asta fac toti pruncii de clasa a 6-a de ceva vreme incoace, unii chiar mai bine. :)
hehe... cand noi am intrerupt campania in toamna trecuta, pot sa iti spun ca vanzarile in exces nu s-au datorat spotului nostru (ca era fraged) ci, aparitiei pe coperta unui tabloid a Andreei Marin cu un bax de pufuleti Gusto catre masina proprie :)).... si brusc au inceput cererile retailerilor catre clientul nostru cu "pufuleti d'aia de care ia Andreea". na.
Absolut minunat! Asta-i dinaia din categoria povestilor lui Dave Trott despre "bad advertising that works". Cati dintre noi am avea atata lipsa de orgoliu incat sa semnam o treaba de forma:
"Hai s-o platim pe "zana" sa care un sac de viermi de mamaliga uscata numa' pana la masina, ca obtinem popularizarea produsului in randu' retailer-ilor si aia face mai mult decat 3423456 de spoturi TV."? Eu cred c-ar trebui sa ma mai nasc o data, altfel, ca sa fiu in stare de asa ceva. :)
No offence, ambele spoturi par facute de fumatori de spice...
Trimiteți un comentariu