Translate

joi, 26 martie 2009

campania URSUS - Echipa Nationala de Fotbal






Dupa multe zbateri intestine dureroase, in sfarsit pot sa va povestesc despre noua campanie Ursus, cea dezvoltata pe platforma fotbal.

Am pornit in constructia campaniei de la un insight foarte puternic (zicem noi) - cum ca, mai ales in fotbal, am ajuns doua Romanii: una care crede si una care crede ca nu se poate. Pe aceasta dualitate am derivat apoi toate executiile.

Asa a fost rostita si prima fraza a campaniei - esti critic sau esti suporter? Pentru ca asta e problema. Ne-ar placea un stadion cum are Liverpool (oamenii, nu structura) care sa cante pana in ultimul minut (si in general mai abitir atunci cand ii este greu echipei). "You'll never walk alone" ar ramane un refren oarecare daca nu ar fi cantat de fiecare data din zeci de mii de inimi... pana in parcare si apoi pana acasa. Daca vrem ca ai nostri sa muste din dusman, ce-ar fi sa le dam si credinta ca o pot face. Credinta ca au o tzara intreaga in spate, nu doar o galerie tare'n injuraturi.
Si jucatorii, evident, vor avea de imbratisat aceeasi atitudine. Dar pe cuvant, ei sunt gata (am filmat si pozat cu ei).

Postez acum machetele de presa, maine va fi gata de emisie spotul TV.

Echipa - Mihai Barsan, Harry Ioncica si Laura Andrei - din partea Ursus Breweries - iar din partea Publicis, in afara de subsemnatu', Cristian Anton (art), Mihai Costache (a.k.a. Pirshu, copy), Camelia Efrimov - AV Producer, Ema Ionescu si Diana Dragomir (client service). Fotograf - Cosmin Gogu.

Revin cu credits pentru TV, cand postez spotul.

16 comentarii:

Anca spunea...

Foarte buna idee, excelente executii; n-am nici un fel de indoiala ca si spotul TV e cu temele mai mult decat multumitor facute – dupa o vreme nici pariurile nu mai includ riscuri. :)
_________________
Totusi…, eu inca mai astept campanii neincadrabile in sablonul print+TV, ci eventual amplificate prin print+TV, dar controlate printr-un fenomen de alta natura – vezi Whopper Freakout-ul marca CP+B. Si cand vine vorba de fotbal chiar ca-ti permiti campanii cu participarea audientei, ca har domnului, mai “reactivi” decat consumatorii de fotbal nu stiu ce alti consumatori sa numesc. Din punctul asta de vedere musai sa incadrez campania in forma in care e acum la categoria Missed Opportunity – normal, daca-mi sunteti dragi trebe sa fac pe pretentioasa, nu?

(A se evita atitudini de tipul
Nu putem din cauza clientului.
Revin la Henry Ford:
Whether you think you can, or you can't, you're right.)
_________________
Si by the way, am o slabiciune:
Cristian Anton, habar n-am cine esti,
da’ esti bine rau de tot!
Keep going, ca eu te sustin. :)
_________________
Va pup pe toti.

P.S.: Campania asta poate avea continuare in alta forma -- so you still can retrieve the missed opportunity.

Capa spunea...

Spoken like a true prodigy :). multumim frumos Anca, insa da, tine-te pretentioasa. ai dreptate. si noi ne spunem noua aici, in fatza aceleasi lucruri.

Corect, oportunitatea este teribil disproportionat mai mare fatza de executiile prezente. Probabil ca orice ti-as spune acum ar cadea in acea atitudine - takes two to tango - si ai auzit-o prea des. Pot sa iti spun doar ca noi am inceput asa cum trebuie si am discutat platforma prin noiembrie si da, exact cu orice posibil de imaginat si imposibil de categorisit in vreun fel, cu atat mai putin in clasic ATL. But guess what?.... INca mia sper sa te surprind total odata :)...

Anca spunea...

Eu in paralel am mai zis-o si pe aia ca in tzara asta nu se preda marketing cu entuziasmul care sa faca domeniul asta suficient de atractiv pentru indivizi capabili sa invete si din mersul pe jos si sa-l transforme in inovatie cinematica – hence the absolute empty bottles and stubbed forks working in your clients’ marketing departments. Uite, eu de-aia m-am dat pe creative business strategies, insemnand efectiv “sculptura” planului de afaceri al indivizilor cu apucaturi antreprenoriale; in felul asta ai acces direct la motoarele business-ului, la felul in care se structureaza un departament de marketing, la felul in care se obtine in prima instantza bugetul de marketing – de unde-ti vin idei despre cum se pot antrena motoarele afacerii in asa fel incat sa rezulte pe piata un client gata brand-uit prin activitatea pe care o desfasoara/produsele rezultante; makes everything fuckin’ easy when it comes to ad campaigns, pentru ca in felul asta ai tot timpul siguranta terenului pe care ti-l da un point of difference real. Cand produsul/serviciul in sine face toata diferenta, prezentarea lui (the ad campaign itself) poate fi oricat de nebuneasca, fara sa dea spaime clientului. Dar momentan vorbesc singura pe la noi. Lasa, Razvan, bine c-avem scoli de publicitate alternativa – dorm mult mai linistita stiind ca cineva se ocupa de tavalugirea studentilor. (By the way, ideea in sine de scoala lui peshte contine uniformizarea in esenta ei.)

Eu iti dau impulsuri constant in ideea ca esti mai influent decat mine, nu pentru ca ma trezesc dimineata cu vreun fel de clear vision care-mi umfla plamanii de superioritate; nu-ti fa griji, nu degeaba am ajuns sa traiesc formal/fizic in Romania, while on the Americans’ payroll. Practic pentru mine e egal daca ajung sa simt ca pot sa ma mut cu totul inapoi in Romania sau ma mut cu totul la ei, insa mi-ar pica bine sa ne adunam o mana de indivizi pe care ne mai intereseaza ce ne scrie-n buletin si sa mai dam cate-o spartura in mediocritate. Passive waiting never changes anything more than uselessly getting older does anyway. Uneori imi doresc un faliment in masa, atat al bizonilor economici, cat si al bizonilor de comunicare… if you know what I mean. Pana atunci insa am sa savurez in continuare cu aceeasi mare placere povestile despre importanta parului alb si al portofoliilor care n-au schimbat nimic niciodata and most certainly never will. Imi rezerv totusi dreptul de a considera ca nu pot sa-mi predea nimic niste indivizi care se plang de bugete prea mici pe care oircum le terfelesc cu campanii neobservate de nimeni, in conditiile in care n-au nici cea mai vaga idee cum se obtin banii aia pana ajung sa fie filtrati inutil prin agentii de publicitate constipate – acolo e problema, nu la clienti.

“INca mia sper sa te surprind total odata :)...“
You do. All the time – otherwise I’d be long gone.

iulian zaharia spunea...

is faine. da` am o intrebare. nu era mai misto daca in loc de fazele in care protagonistii se confrunta cu ei insisi ati fi luat momente mai cunoscute din ultimele meciuri, deci mai cunoscute? zic.. :D

iulian zaharia spunea...

era vorba de spotul de pe site. :)

Dragos Lupascu spunea...

Foarte tareeeeee!

Executiile sunt la mare arta, felicitari echipei!

Keep up

Anonim spunea...

Daca ati pornit in constructia campaniei de la un insight - 2 Romanii - atunci trebuia sa justifikati kontinutul vizual ku acest mesaj: cred, nu kred. Ne-am pliktisit sa-l vedem pe Mutu, Marica & Co, fugind dupa o besika de firma. Ei lupta ka niste suprazei...

IDEE : Pesimistii si echipa nationala. Niste baieti blazati care vor fi invinsi pana la urma de puterea acelui CRED. Trebuie sa invatam sa gandim pozitiv si sa facem strategii clare, profitabile.

Spotul vostru e dragut pt ka se poarta.

Anca spunea...

Manuel,


Ideea ta genereaza doua categorii,
una de invingatori, alta de invinsi.
Tema campaniei este tocmai aceea
ca rezultatul final, e unul singur:
o victorie sau o infrangere nationala –
de-aia ii zice echipa nationala.
Fie ca-ti sustii sau critici echipa,
in final porti tot eticheta rezultatului final.
Aici trebuie sa fiu cu Razvan & co. –
e mai eficient sa te concentrezi
numai pe aspectul pozitiv,
din care sa faci o moda,
mai degraba decat sa creezi un contrast
de tip negativ vs. pozitiv.
Cel mult merita un contrast prin care
arati posibilitatea individuala de a induce
deopotriva reusita si esecul,
prin acumularea energiilor.
E ca la cor, nu trebuie sa cante fiecare foarte tare,
trebuie sa cante toata lumea acelasi lucru.
And that’s the song we hear.
(Compare: that’s the result we get.)

Andrea spunea...

Foarte frumos, o campanie pe masura asteptarilor :)

Salutam pe Mihai Costache, fost coleg de Leo Academy si cele :)

gabi spunea...

ce-mi plac mie toti astia care critica suporterii romani si dau exemple din afara, fara sa se uite cum reactioneaza aia din afara cand echipele lor au perioade slabe. sa-ti spun un secret, ii alearga pe jucatori si presedinti, se duc peste ei in cantonamente. pe langa ei suntem cuminti.
daca vrei sa facem comparatie, hai sa comparam in aceeasi situatie, nu suporterii de acolo in momentele bune ale echipelor cu suporterii de aici in momentele de protest.

Stefan Stroe spunea...

Capa, bravos pentru campanie, ati facut o campanie interesanta.

Problema cea mai mare este timingul, momentul prost al nationalei si al fotbalului romanesc.

In acest moment, fotbalul jucat echipele romanesti denota "loserism".

Daca Ursus vrea o noua atitudine, Ursus ar trebui sa faca presiuni sa fie schimbat Piturca, Dragomir, Sandu si Lupescu.

Restul e publicitate. :)

Capa spunea...

Da, Stefan, multumim frumos. Stiu.
Noi stiam ca vor fi momente de cumpana, insa aici ar fi intervenitr noua atitudine - cum sa te ridici pentru mai departe. Cine s-ar fi gandit insa ca vom fi chiar atat de penibili? Cine s-ar fi gandit ca se va stabili un record - cel mai prost meci din istoria Nationalei?

Pe de alta parte, se pare ca am avut dreptate pana la un punct pe care nu il doream :) - chiar suntem proprii nostri dusmani - daca nu ne dam auto-gol, dam pasa de auto-gol!!

Capa spunea...

Manuel,

Imi pare rau ca nu am gasit timp pentru a-ti raspunde mai devreme.

Noua atitudine reprezinta incercarea de a insufla o mentalitate de invingator - asta inseamna ca daca ai pierdut, continui. Te ridici si incerci sa joci mai bine data viitoare.
Mentalitate de invingator nu inseamna o enumerare de victorii. Inseamna sa joci fiecare faza ca si cum de ea depinde victoria.
Evident, nu exista nimic de genul asta la Nationala, acum. Dar d'aia am facut noi campania. Si da, intentionam sa investim si intr-un preparator psihic sau ce vor mai avea nevoie.

Si ok, normal ca nu ne imbatam cu apa rece, luam critica evidenta ca pe ce ne poate ajuta pe noi (si sa fim mai buni in ce facem) dar si sa ii ajutam pe ei... insa da-mi voia sa cred ca nu l-ai mai vazut pe Mutu alergand dupa minge in reclame (apropo de executie) ci i-ai vazut pe toti in ipostaze aproape ridicole, cu cate o sticla in mana, incercand sa interpreteze.

desteptu spunea...

"chiar suntem proprii nostri dusmani"

*propriii

Capa spunea...

* asa e :). scuze (graba). multumesc.

Anonim spunea...

Please vote the Great deejay ever ! Vote at "Cea mai tare ascensiune din Romania in 2010" - MOONSOUND!!
http://awards.nights.ro/