Se organizeaza competitia young lions cyber, in urma careia cea mai talentata echipa de creatori din zona interactive va reprezenta Romania la Cannes. Informatia va fi dublata si de un comunicat de presa. Deocamdata, pe scurt, iata detaliile relevante.
Inscrierile se pot face la gradinita@canneslions.ro
data pina la care se pot face inscrierile: duminica, 24 mai, orele 10, cand este trimis brief-ul;
-deadline: 26 mai,marti dimineata, orele 10
Conditii de participare:
-fluentza in limba engleza
-limita de varsta: 28 de ani
-echipa de webdesigner si copywriter
-competente in a intelege conceptul de interactivitate si a-l traduce intr-un
banner web
-obiectiv: crearea unui banner interactiv pornind de la un brief dat
-dimensiunea banner-ului interactiv: 300 x 250
-finalitate: participarea, pentru echipa castigatoare, intr-o competitie
similara in contextul Cannes Lions, unde intra in joc cele mai puternice echipe
de juniori specializati in domeniul bannere-lor interactive, care au deja rezultate relevante. Etica participantilor e o conditie fundamentala (atentie la copyright & more)
pentru mai multe informatii: www.canneslions.com / explorati zona de cyber
Mai multe detalii la roxana.balan@canneslions.ro
sau la 0744 10 50 15
Desi pare evidenta oportunitatea, va mai spun si eu - bagati fratilor!
7 comentarii:
1. Am o singura intrebare:
In viata ta de om activ pe internet, cate produse ai cumparat datorita unui banner, interactiv sau nu?
Nu de alta, da' eu de cate ori dau peste un banner de orice fel am o singura reactie, una biologica si nu-i de bine in nici un caz -- sa-ti vand un pont: brusc incep sa recit din evanghelie, reconstituind in acelasi timp si arborele genealogic al autorului banner-ului.
2. Daca asa se incearca educarea tinerilor, in spiritul confundarii interactivitatii cu banner-ele si in spiritul unei traduceri limitate a online-ului, intelegand creativitatea utilizarii internetului ca fiind creativitatea de a produce un banner misto, atunci mi-e tot mai clar de ce toata Europa e absolut varza in digital. Si n-o sa ne mai vindecam veci daca si pe ai' tineri ii crestem tot asa.
3. Cum dracu' sa te judece pe probleme de online niste oameni care se prezinta cu un site precum canneslions.com???! E ca si cum ai incerca sa inveti matematica de la unu' vizibil mai prost decat tine in domeniu.
Inca o data: mi-e o lehamite de "scolile alternative" de comunicare aplicata de-mi vine sa ma apuc de constructii.
Draga Anca,
Stii ca pretuiesc opinia ta. Insa in cazul de fatza cred ca judeci prea aspru.
Inainte de a fugi, cineva trebuie sa invete sa mearga. Nu este vorba de o competitie pentru oamenii care vor sa arate cat de buni sunt ei pe web, ci pentru cei care vor face asta in viitor.
Organizatorii - vezi mama lor, la Londra (ca ei organizeaza Cannes-ul de ceva vreme) s-au gandit ca asta e o tema simpla, dar din care poti face bici. E decizia lor.
Scoala Alternativa nu face decat sa aduca genul asta de oportunitati la nas. Si asta mie mi se pare laudabil
Evident ca la mama lor e problema, de-asta am si zis ca Europa e varza, nu Romania in particular. Nu cred ca-i vreo uimire ca ne ghidam dupa Londra. Totusi, n-ar fi rau ca din cand in cand sa mai si cernem modelele dupa care ne orientam. Si sigur ca intai musai sa inveti sa mergi -- problema e ca a da o tema de forma asta e echivalentul invatatului mersului intr-un picior. Nu incepi sa predai istorie povestindu-le pruncilor despre numarul de morti din primul razboi mondial. Intai le prezinti domeniul ca ansamblu, il sectionezi, il organizezi in capitole si pana la urma ajungi si la detalii gen numarul mortilor.
Si din nou te intreb: cat de tare iti influenteaza tie un banner comportamentul de consumator?
Nu de alta, dar daca nu poti demonstra unui tanar utilitatea unui lucru la care-i ceri sa devina foarte bun, atunci ce povestim totusi?
Deci: facem banner-e ca sa... ce?
(Iti repet, la baza sunt om de matematica, pana nu imi clarific niste lucruri elementare, nu merg mai departe.)
@ Anca: Tocmai pentru ca bannerele sunt gandite si realizate prost/rau/brainless nu conving! Majoritatea oamenilor au aceiasi parere cu tine despre bannere, de aceea eu cred ca provocarea de a face un banner creativ, interactiv, care sa te convinga sa actionezi este cu atat mai mare. Este ca atunci cand ai o garsoniera mica, mica si iti chemi un interior designer sa ti-o decoreze. Evident ca daca ar fi avut un apartament de 80mp ar fi facut ceva spectaculos, majoritatea designerilor ar putea face asta, dar cati ar putea crea ceva de exceptie in 15mp? Cam asa vad eu problema asta cu bannerele pentru ca da, ai dreptate, banner nu este cel mai creativ instrument din online.
Cat despre parerea ta despre Scoala Alternativa pot spune ca este profund nejustificata, mai ales pentru un "om de matematici". Daca nu esti unul dintre studentii acestei scoli, te-as ruga sa nu te pronunti. Eu sunt studenta la aceasta scoala si aici am intalnit oameni din online (ca acum e subiectul, dar si din alte 4 domenii) de la care am aflat foarte multe lucruri interesante. Lucruri pentru care probabil as fi platit foarte mult daca m-as fi dus la un curs de 2 zile. Chiar unul dintre invitati a tinut la noi o prezentare pe marketing online si in special retele sociale, iar la cateva saptamani a organizat un curs intensiv de 2 zile care costa 600 de E. Cand esti mai tinerel, cauti posibilitati mai ieftine (si fara fite) de a invata, mai ales la o scoala unde timp de 7 luni am cunoscut designeri vestimentari, fotografi, typography masters, profesionisti din PR, online - fie freelanceri sau din agentii, oameni de creatie.
Unora le poate fi "lehamite", pentru ca au ajuns mai valorosi ca insusi festivalul canneslions, pe cand altora scolile astea alternative chiar le sunt utile.
@Diana
Banner-ele nu sunt eficiente nu pentru ca-s facute prost (desi da, majoritatea sunt varza), ci pentru ca sunt impotriva utilitatii internetului, asa cum a fost el conceput, ca o unealta care-ti da posibilitatea de a selecta informatia functie de ce te interseaza, nu functie de ce doreste oarecine sa-ti bage pe gat. Astept totusi cu mare interes sa ma contrazici cu un exemplu de banner creat de tine si caruia sa nu-i pot rezista, PANA LA PUNCTUL DE A SI INVESTI IN PRODUSUL PROMOVAT, pentru ca daca tot ce faci e sa ma atragi intr-o interactiune cu banner-ul, care devine el insusi un produs de distractie pe internet, eclipsand produsul de la care se porneste, atunci chiar n-am facut nimic. Sa nu confundam creativitatea artistica cu creativitatea eficienta in a vinde produse – da, asta e publicitatea, n-avem ce face, musai sa vindem; daca nu vrem sa facem asta cu tot dinadinsul, suntem in domeniul gresit.
Scolile alternative sunt impotriva creativitatii din bun capat, prin insusi principiul care sta la baza existentei lor: A DA POSIBILITATEA tinerilor sa-i cunoasca pe expertii in domeniu. Cum adica sa le dai posibilitatea? Pai daca sunt realmente niste talente, atunci cum se face ca nu-s destul de creativi incat sa-si faca drum pana la oamenii aia mari???! Crede-ma, stiu ce vorbesc, n-am participat la nici o scoala de genul ala veci, nici macar nu locuiesc in Bucuresti si lista de “monstri” publicitari internationali pe care am ajuns sa-i cunosc pana la prietenii foarte stranse e nu tocmai scurta. Te asigur ca n-am investit nici un ban in asta. Ba da, pardon, imi platesc internetul si telefonul la timp. Permite-mi sa ma-ndoiesc ca-s eu vreun geniu.
Daca bannerul e impotriva logicii internetului, atunci si publicitatea este impotriva comertului adevarat, produsul cel mai bun si cel care te intereseaza trebuie sa fie castigator, musai. Dar relatia cauza-efect, si acum ma refer la publicitate in general, nu este un proces instantaneu. Adica eu vad o "reclama" azi si maine cumpar produsul. Poate chiar te intereseaza un anumit produs din tot calupul de spoturi de la TV, poate nu te intereseaza produsul dar, pentru ca spotul e fain, retii numele lui si la un moment dat cumperi, din curiozitate/intamplare acel produs. La fel este mecanismul si cu bannerele astea. Un singur banner nu poate face minuni, decat daca este genial, dar in general este intregit de o campanie.
Bannerul nu trebuie sa eclipseze produsul, ci sa isi puna in valoare mesajul si ma gandesc acum de gold-ul de anul trecut la Young Lions, la cyber. Gandeste-te la bannerele sociale, daca nu atrag atentia, daca nu emotioneaza prin uzul creativitatii, cum ar putea functiona? Ok, bannerele nu au voie sa fie pe net, ma deranjeaza. Dar stai. Si flyerele de pe strada ma deranjeaza. Nu mai zic de spoturile de la TV care imi intrerup filmul. Vezi? E cam aceiasi logica. Nici televiziunea nu a fost gandita la inceput ca sa fie un mediu de difuzare al reclamelor. Iar motivatia mea in legatura cu garsoniera de 15 mp, ramane. Concursul asta este o provocare, un challange, cu ceilalti, dar si cu prejudecatile referitoare la mijloc in sine.
Cat despre scoala Anca, judeci prea aspru. Oamenii astia care vor sa invete sunt fie studenti, fie tineri profesionisti din diverse agentii, fie si una si alta. Profesionismul lor sau capacitatile si talentele lor pot sa nu includa si capacitatea de a socializa atat de usor ca tine, poate. In plus, interactiunea personala intr-un cadru informal nu poate sa iti dezvaluie tot atata informatie cat o poti obtine in cadrul unui seminar/curs/workshop. Este o chestiune de psihologie, intr-un fel ne comportam la o bere si in alt fel la serviciu. In plus, timpul de care ai nevoie si resursele pentru a cunoaste atatea persoane, ca sa nu zic personalitati (pt o persoana care munceste de dimineata pana seara) ar fi foarte mare. Daca tu ai avut si timpul necesar, dar si cunostintele pentru a explora cunostintele unor lideri de opinie din online, design, branding, PR, strategie, chiar de la inceputurile tale in ale publicitatii, atunci felicitari, esti un caz fericit/special. Majoritatea tinerilor nu au aceasta sansa, dar au in schimb ambitie. Ambitie de a invata, fie ca sunt la inceput, fie ca fac din asta un exercitiu permanent. In editorialul de luna aceasta din Lurzer's vei gasi si opinia lui Prasoon Joshi pe acest subiect. Si mai e o vorba autohtona: "cat traieste omul invata", felul in care invata - networking, cursuri, altele - nu conteaza, atata timp cat nu apare self sufficience state.
poate nu te intereseaza produsul dar, pentru ca spotul e fain, retii numele lui si la un moment dat cumperi, din curiozitate/intamplare acel produs.Spune-i asta unui client, spune-i ca-i antrenezi bugetul de marketing/publicitate intr-un proces bazat pe logica asta si te asigur ca obtii efectul gone-in-60-seconds. Logicii tale ii pot opune una mult mai radicala: investitia intr-un ambalaj revolutionar. Sansele de a te confisca vizibilitatea produsului la locul faptei e muuuuuuult muuuuuuuult mai mare in raport cu sansele de-a-ti aminti numele produsului din spotul TV care ti-a placut la vremea la care l-ai vazut.
Pe urma iti mai pot spune ca flyer-ele de pe strada sunt echivalentul banner-elor -- eu de cand sunt n-am investit in nimic pe baza de informatie flyeristica. :)
Nu mai zic de spoturile de la TV care imi intrerup filmul.Diferenta e ca televiziunea e un mediu in care esti pregatit sa primesti continut asupra caruia nu ai control -- nici numarul de posturi TV nu e un control, e doar o multime limitata de optiuni, deci creierul ramane deschis la entertainment care sa-l surprinda, fie el si un spot publicitar, daca e bine facut. In vreme ce pe internet cauti asumat. Internetul NU este un mediu pentru advertising, e un mediu pentru marketing, m-am saturat s-o spun -- e excelent pentru utilizare statistica, play-it-by-the-numbers style.
In plus, zici tu foarte bine acolo ca banner-ele sunt parte din campanii, nu sunt izolate. Daca te uiti in primul meu comentariu la punctul 2, ai sa vezi ca ma legasem exact de enuntul temei concursului, care da senzatia ca banner-ele ar fi un bine in sine, de capul lor. Asta reprosasem si eu, ca nu se cere o campanie de online cu impact in offline.
Cat despre metodele de invatare, ceea ce pot sa observ e doar ca in ultima vreme a rezultat o masa de tineri care gandesc uniform. Asta numa' de bine nu poate fi. Si atunci inteleg asa:
ca fie scolile alea multe i-au uniformizat, fie n-au rezolvat o tendinta de uniformizare care are alte cauze (de exemplu activitatile nediversificate din viata tinerilor). Dar in nici un caz nu pot ajunge la concluzia ca s-a rezolvat ceva cu scoalele alea. Am primit de 22345657 de ori replica: "Pai talentele sunt raritati, daca din 100 ies 2 foarte buni, scoala si-a atins scopul." Pai dragii mei, asa meritam o criza de sa ne iasa si pe urechi, si pe ochi! Aia 2 din 100 in mod clar se descurca si fara cursurile vesele care implica investitii nejustificate. Asa ca raman la parerea mea, ca aceste fenomene educative sunt ca apa sfintita: nici n-ajuta, nici nu strica. (Sigur, cu amendamentul ca unii cred in apa sfintita, altii nu. :))
Trimiteți un comentariu